fredag 24 februari 2012

Världsstjärnorna i Globen

Magisk löpning i Globen
XL-galan som gick av stapeln i Globen igår kväll lockade världsstjärnor till Stockholm. Det var bland andra Robles från Kuba, Chicherova och Isinbajeva från Ryssland, våra svenska Moa Hjelmer, Emma Green Tregaro, Ebba Jungmark och framför allt Samuel Bäckelin!

Samuel hade fått chansen att tävla i ungdomsstafetten med sitt lag från Mälarhöjdens IK. Som stolt förälder satt jag bänkad i god tid för att se honom springa de 200 metrarna. Och som han sprang! Det var sammanlagt 42 stafettlag som tävlade och alla gjorde bra i från sig. De sex bästa lagen gick till final. Det gjorde inte Samuels lag, men då fick vi chansen att gå och äta en bit innan vi skyndade tillbaka för att se alla andra spännande tävlingar.

Välförtjänt burgare till MIKaren!
Friidrott är verkligen roligt att titta på. Det händer hela tiden någonting och det finns inga väntetider (för publiken). Vi hade en riktig helkväll och nu närmast längtar jag efter nästa tillfälle då jag som funktionär kommer få stå och kratta i någon längdhoppsgrop. Senast jag gjorde det var dagen efter Stockholm Marathon och till och med då, med stela ben, var det riktigt kul. Veteranfriidrott anyone? ;-)

4 kommentarer:

  1. O jag älskar friidrott! Veteranfriidrott Ja tack! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Samuel! Stort och spännande att kvalificera sig till tävling i Globen.
    Kommer veterantouren till Globen ska även vi äldre tävla. Jag ställer upp i stavhoppet, Louise ska ta hem längdhoppet och Frk Strävan får försvara färgerna i sjukampen :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra fördelning! Ser fram emot detta! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, tror dock att vi måste formtoppa med ett väldigt långt höghöjdsträningsläger på hög höjd i Davos innan. Sovdags nu!

      Radera