söndag 30 december 2012

Följ med på långpass i södra Stockholm!

Först nu börjar jag inse att det endast är fyra veckor kvar till Marrakech Marathon och att jag under 2012 aldrig har sprungit så lite som i just december. Dags att ta nya tag alltså! Nu får det bli hyfsat mycket löpning de närmaste veckorna för att kunna ta det lite lugnare den sista veckan före loppet. Det är ju inte tal om någon storsatsning för min del, men jag vill ändå ha hyfsade förutsättningar att göra ett okej lopp.

För att försäkra mig om att få till ett långpass bjuder jag nu in alla hugade löpare till långlöpning den 12 januari. Vi samlas vid Liljeholmens T-bana (uppgång mot Tvärbanan) kl. 09.00 för att springa en runda på drygt 30 km. Rundan går via Årsta förbi Älvsjö och vidare förbi Långsjön och Gömmaren ner till Vårby. Så långt (18 km) är det asfalt. Därefter springer vi längs vattnet på grus och skogsstigar hela vägen tillbaka till Liljeholmen. Tempot blir kring 6.30 och det finns möjlighet att hoppa av längs vägen och åka kommunalt hem. Banan kan komma att modifieras beroende på väder och framför allt underlag. Ta med vatten, SL-kort och lite fikapengar.


Ungefär så här springer vi!

Meddela gärna i en kommentar här om du kommer! Och bjud gärna in vänner - the more, the merrier!

11 kommentarer:

  1. Låter jätterkul så jag kommer gärna:-D
    /Kalle.

    SvaraRadera
  2. Hallå löparkollegor!
    30 km i 6:30 tempo passa mig utmärkt.
    Jag planerar att följa med.
    Vi ses!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Trevligt! Jag hakar på.

    God fortsättning
    /Kenneth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Då är vi uppe i minst 15 stycken löpare (har även lagt det som ett event på Facebook). Vi ses den 12e! :-)

      Radera
  4. Caroline Valentin2 januari 2013 kl. 09:22

    Hej! Jag har sett eventet på facebook i gruppen Löpargrupp Sthlm och tänkte också följa med! :)
    /Carro

    SvaraRadera
  5. Låter trevligt, både löpningen och att bjuda in andra att hänga med dig!
    Hade jag inte bott i Skåne hade jag gärna följt med.
    Skulle bara vilja tipsa om en ny tjänst jag startat som underlättar och gör det lättare att träna med andra: joinme.nu - Roligare att träna tillsammans.
    Då den är nystartad är där inte aktiviteter i alla Sveriges kommuner men om du tittar på Trelleborg eller Sjöbo så ser du där hur det fungerar. Bifogar en länk till en artikel som publicerades i veckan i Ystads Allehanda som handlar om Join me.
    http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/article1786260/De-taggar-varandra-med-natet-som-plattform.html
    Kolla gärna in hemsidan om den är något som skulle hjälpa dig att få fler med på dina löparpass, och den är givetvis helt gratis att använda!
    Lycka till med förberedelserna inför Marrakech Marathon och även själva loppet!

    /Mvh Rickard Bergkvist, grundare av joinme.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips - ska jag definitivt kolla på! :-)

      Radera