torsdag 21 februari 2013

Blir det några världsrekord ikväll?



Ja, det vet jag förstås inte ännu, men ikväll kommer jag vara på plats i Globen när det är dags för XL-galan och friidrott av högsta klass. Den som har hängt med på bloggen ett tag minns kanske att min son var med i förtävlingarna och sprang stafett i Globen förra året. En härlig kväll! Det är alltid 13-åringarna som får chansen och i år får han istället heja på sina yngre klubbkompisar.

Vi ska mötas upp efter jobb och skola, hinna äta lite sushi och sedan bänkar vi oss lagom till invigningen. Speciellt ser jag fram emot att se det nya stjärnskottet Irene Ekelund springa 60 meter mot bland andra världens snabbaste kvinna Shelly-Ann Fraser-Pryce från Jamaica.


15-åriga Irene Ekelund

Men det ska också bli mycket kul att se Michel Tornéus hoppa längd, Moa Hjelmer springa 400 meter och Emma Green Tregaro hoppa höjd. Även belgiskan Tia Hellebaut är där för höjdhoppet och hon är ju otroligt cool! Tvåbarnsmamma med glasögon som seglar över ribban när den ligger på 2,05!

Det jag minns allra mest från förra året (förutom Hellebaut då) är Jelena Isinbajevas världsrekord. Mäktigt! Så vi får se vad den här kvällen har att erbjuda!


Nytt världsrekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar