tisdag 7 maj 2013

En fin belöning



När jag hämtade min nummerlapp till Kungsholmen Runt i förra veckan fick jag en värdecheck från Runner's Store. Då bestämde jag mig för att använda den för en belöning om jag skulle lyckas slå mitt personliga rekord på loppet. Jag gillar morötter helt enkelt. 

Den här moroten funkade uppenbarligen bra - jag sprang för kung och fosterland, slog mitt rekord och idag har jag håvat in belöningen. Jag gick till Runner's Store på lunchen och köpte mig ett par Saucony Virrata. 



Det är en sko som har 0 mm drop, men ändå en hyfsat dämpad sula. Inte helt minimalistisk alltså, men ändå helt platt vilket ska ge ett naturligt löpsteg på framfoten. De känns väldigt bra på foten och på löpbandet i affären såg steget riktigt bra ut. För mig kommer det här bli en sko som jag använder som komplement till mina andra mängdskor. I början kommer jag springa kortare sträckor för att låta vader och fötter vänja sig. Min förhoppning är förstås att minska min skadefrekvens genom att låta nya muskler jobba... Någon här med erfarenheter av Saucony Virrata? Annars återkommer jag med rapport efter några löprundor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar