tisdag 1 juli 2014

Bra pass med Mälarmupparna!

Trots gårdagens ganska tuffa löppass kändes höften mycket bättre idag! Så det var en glad Louise som drog på sig löparkläderna för ett kvällspass med Mälarmupparna! Vi var fyra löpare som möttes och tog en lugn uppjogg bort till Sätra IP. Där var det ganska lugnt. Några som gick och sprang och ett fotbollslag som precis höll på att avsluta när vi kom.



Vi körde löpskolning och några styrkeövningar innan vi drog igång kvalitetspasset. Cecilia och Ulrika skulle köra tusingar med 60 sekunders ståvila mellan intervallerna och jag bestämde mig för att utmana Katarina på 5 km snabbdistans. Hon sprang Vårruset på 26.40 och jag var övertygad om att hon skulle klara 5 km sub25. 

Vi drog igång och det kändes ganska lätt och skönt. Vi la oss i 4.50.tempo och matade på. I början pratade vi en del, men efter hand blev det tystare... När vi hade 1200 meter kvar sa Katarina att hon behövde stanna. Jag försökte peppa och driva på. Vi saktade in en aning, men stannade inte. Sista varvet var det bara att kruta på och jag tyckte nog att vi fick till en schysst spurt. Mycket nöjda var vi båda efteråt! 

Ulrika och Cecilia hade kämpat på med sina tusingar och efter lite dricka och snack joggade vi tillbaka hemåt. Knappt 10 km fick jag ihop, varav 5 km i 4.44-tempo. Och höften känns fortfarande mycket bättre! Bra kväll! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar